Kvalitets- og miljøpolicy for Namdal Rehabilitering IKS

Kvalitets- og miljøpolicy for Namdal Rehabilitering IKS

Namdal Rehabiliterings visjon bygger på at ethvert menneske har rett til å leve et liv man selv er fornøyd med. Sammen skal vi ta nytte av muligheter og evner, fysiske, sosiale så vel som psykiske, for å nå visjonen.

Namdal Rehabilitering IKS skal arbeide systematisk med kvalitet og miljø gjennom sertifisering innen ISO 9001:2015 Ledelsessystemer for kvalitet og gjennom Miljøfyrtårnsertifisering.

Namdal Rehabilitering skal sikre høy brukertilfredshet gjennom å levere tjenester av høy kvalitet. Den enkelte bruker skal ha avgjørende innflytelse på rehabiliteringen og de mål som settes for rehabiliteringsprosessen. Det skal jobbes kontinuerlig med forbedringer for å imøtekomme brukernes, eierkommunenes og samarbeidspartnernes behov, slik at de skal ha tillit til våre rehabiliteringstjenester. Vi skal ha faglig dyktige og motiverte medarbeidere som aktivt tar ansvar for kontinuerlig utvikling.

Namdal rehabilitering skal kontinuerlig bidra til et bærekraftig klima og miljø. Vi skal gjennom gode rutiner redusere vår belastning på miljøet, stille krav til våre leverandører og skape et inkluderende arbeidsmiljø for våre ansatte.

Områder for kvalitetsmål:

  • Brukertilfredshet
  • Epikrisetid

Områder for miljømål:

  • Avfallsreduksjon og matsvinn
  • Energiforbruk og energilekkasjer
  • Bærekraftig matservering
  • Miljøvennlige reiser for ansatte og besøkende
  • Bærekraftige innkjøpsrutiner med krav til leverandører
  • Arbeidsmiljø

 

Vedtatt av styret i Namdal Rehabilitering IKS 07.10.25